عامل بیماری گال یا جرب Can Be Fun For Anyone

Wiki Article

اگر قبلاً هرگز مبتلا به گال نشده باشید ، علائم شما ممکن است چهار تا شش هفته طول بکشد تا شروع به ظاهر شدن کند.

با اینکه گال از طریق تماس جنسی قابل انتقال است ، اما معمولاً از طریق تماس غیرجنسی و تماس پوست به پوست منتقل می شود.

توجه داشته باشید استفاده از ملافه و تشک آلوده قبلی باعث انتقال مجدد انگل گال می شود.

درمجموع کنه­ های گال می‌توانند حداکثر تا دو ماه در بدن بیمار زندگی کنند. با درمان گال ممکن است خارش و سوزش ناشی از بثورات آن تا چندین هفته ادامه‌دار باشد چراکه تخم‌ها و مواد زائد کنه هنوز در پوست وجود دارد، حتی اگر کنه‌ها مرده باشند.

البته در صورت گسترش بیماری، علائم می‌تواند تمام بدن فرد را پوشش دهد. بعد از ابتلا به این بیماری و ظهور علائم، مسیر نفوذ حشره‌ها به زیر پوست کاملاً قابل مشاهده خواهد بود. در صورت ابتلا به بیماری گال، خطوط و برآمدگی‌هایی بر روی پوست ظاهر می‌شود.

وقتی‌که شخص به نوع شدیدتر یا گسترده‌تر بیماری مبتلا می‌شود درمان تهاجمی‌تر لازم است. عموماً در این مواقع یک قرص خوراکی با نام ایورمکتین برای بیماری تجویز می‌شود که بهبودی در علائم پس از درمان اولیه مشاهده نشده یا گال بیشتر بدن را پوشانده و پوسته کرده است.

دوره آموزش اطفاء حریق در آزمایشگاه آرامش به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، آزمایشگاه آرامش در این دوره آموزشی دو ساعته که روز […]

ایورمکتین خوراکی در مقایسه با کِرِم پرمترین، ممکن است منجر به نرخ‌های نسبتا کمتری از پاکسازی کامل بعد از یک هفته شود (شواهد با قطعیت پائین)، اما شاید منجر به تفاوتی اندک یا عدم تفاوت در نرخ‌های پاکسازی کامل تا هفته دوم شود (شواهد با قطعیت پائین).

نوزادان و کودکان. (کودکان تماس فیزیکی نزدیک زیادی با والدین، دوستان، اعضای خانواده و همکلاسی های خود دارند.)

بسته به نوع داروی مورد استفاده یا ظهور بثورات جدید ممکن است لازم باشد چندین روش درمانی انجام دهید.

راه‌های پیشگیری از گال چیست؟ بهترین راه جلوگیری از ابتلا به گال جلوگیری از تماس مستقیم پوست به پوست شخصی است که به گال مبتلاست. همچنین بهتر است از دست زدن به لباس یا ملافه‌های شسته نشده‌ای که توسط شخص آلوده به جرب استفاده می‌شود، خودداری کنید.

برای استفاده از سرکه سفید در درمان گال مقدار مساوی آب و سرکه سفید را با هم ترکیب و به کمک پنبه روی نواحی مورد نظر بمالید.

گاهی اوقات می توانید الگوهایی را ببینید که شبیه خطوطی هستند که در آن سوراخ ها قرار دارند.

می بایست تمامی ملافه ها و لباس هایی که احتمال وجود حشره مالت در آن بیماری گال در صورت وجود داشته باشد را با خشک‌شویی و یا با آب گرم بشویید. 

Report this wiki page